A kutatás, vagyis a SEO projekt előkészítés meghatározó fontosságú a megvalósíthatóság, eredmények és sikeresség szempontjából.
Az online piac gyors, nagy arányú és erős fejlődése lehetőséget biztosít a vállalkozások számára, hogy újrapozicionálják magukat a digitális gazdaságban.
A fenntartható webes működés előfeltétele viszont az, hogy felhasználóbarát weboldalt üzemeltessen. Ehhez meg kell felelnie a modern kori keresők egyre fejlődő kritériumainak.
Az oldalon ismertetett szolgáltatások révén Ön átfogó képet kaphat weboldala online teljesítményéről, mindezt a versenytársakhoz viszonyítva. Ezenkívül abban is segíthetek, hogy melyek a TOP helyezéseket érő kulcsszó stratégiák.
Kezdje a keresőoptimalizálást megalapozó mérésekkel. Ez a kulcsa annak, hogy konkrét, hatékony és átlátható stratégiát lehessen felállítani. Illetve, hogy a szükséges lépések kivitelezése révén tartós és látványos eredményeket érjen el az online láthatóság terén.
A webes jelenlétet úgynevezett minőségi irányelvek szabályozzák. Ez alatt technikai, strukturális és tartalmi tényezők összességét értjük, melyek befolyásolják egy weboldal online láthatóságát. Vagyis azt, hogy oldalai képesek-e megjelenni elérhető helyen a keresőmotorok, de legfőképpen a Google találati listájában.
Az erősödő online versenyben létfontosságú a piaci szereplők számára, hogy az érdeklődők rátaláljanak termékeikre és szolgáltatásaikra.
A SEO audit annak az ellenőrzésére szolgál, hogy az Ön weboldala mennyiben felel meg a helyes gyakorlatnak. Ahhoz, hogy ezt meg lehessen állapítani meghatározott ellenőrzési pontok alapján elemzem oldalait, és feltárom azokat a problémákat, melyek javítást igényelnek.
Szintén az audit mellett szól, hogy az így kapott adatok a stratégiai tervezés alapját képezik. Továbbá a keresőoptimalizálás megfelelő kivitelezése kihatással van a tartalmi fejlesztések sikerességére is. (Mára elfogadott tény, hogy a keresőoptimalizálás és a tartalommarketing együtt igazán hatékony.)
Tehát érdemes először mindenképp felmérni, hogy milyen tényezők hátráltatják Önt az előnyös rangsorolási helyezések megszerzésében.
Az állapotfelmérés során vizsgált 3 fő terület
Az audit célja, hogy átfogó képet kapjon weboldala állapotáról. Ehhez technikai, on-page és off-page területeket lefedve végzem az elemzést. Mit jelent ez?
- A technikai audit során a weboldal használhatóságát tükröző technikai jellemzők összességét vizsgálom. Ezek részben felelősek azért, hogy oldalai a keresők találatai közé kerülhessenek, illetve befolyással vannak a rangsorolásra. Ideértve a felfedezhetőséget, indexálhatóságot, értelmezhetőséget, betöltési sebességet, mobilmegfelelőséget, stb.
- Az on-page audit a weboldal tartalmi állapotának felmérését és az egyéb kapcsolódó elemek, mint URL-ek, címsorok, tagolás, képek (méret, elnevezés, alternatív szöveg), videók (felbontás, betöltődés, lejátszás), meta adatok (meta cím és leírás) beállításainak ellenőrzését foglalja magában. A keresési szándékot lefedő, minőségi, optimalizált tartalmak nagyban elősegítik a weboldal online láthatóságának növelését. A tartalmi érettség értékelésekor érdemes a TOP versenytársakhoz viszonyítani.
- Az off-page audit a weboldal backlink hálózatának feltérképezésére szolgál. Lényeges, hogy egy egészséges linkprofil mögött tényleges teljesítmény áll. Ez azért van így, mert a Google a releváns és aktív oldalakról mutató, jó minőségű linkek alapján ítéli meg, hogy egy weboldal mennyire hasznos a felhasználók számára. Ehhez ügyelni kell a külső oldalakról mutató hivatkozások arányos növekedési ütemére, hogy hiteles és releváns környezetből érkezzenek, hasznosak legyenek a felhasználók számára, a horgonyszövegek természetes mintázatára, stb.
Mivel a mérési eredmények pontosan meghatározzák a problémák helyét és típusát, ezért például Önnek nem kell azzal foglalkoznia, hogy a tört linkeket keresse. Mindent egy testreszabott jelentés formájában kap kézhez, ami konkrét javaslatokat tartalmaz. Sőt, az érthetőség kedvéért kiegészül egy technikai segédlettel is.
A problémák azonosítása révén képes lesz átlátni azokat a tényezőket, melyek akadályoztatják az online láthatóság növelésében. Ezek optimalizálásával – illetve tartalmi fejlesztéssel -, jelentős organikus forgalomra tehet szert.
A minőségileg szűrt látogatói szám emelkedése pedig végső soron a konverziós célkitűzések elérését segíti elő.
Versenytárselemzés
A SEO szempontú versenytárselemzés során szoftveresen feltérképezésre kerülnek az adott szegmens online térben (is) jelenlévő gazdasági szereplői. Ez egy hatékony stratégiai eszköz arra, hogy információt gyűjtsön a konkurens cégek webes tevékenységéről.
Hasznos felmérni, hogy más üzleti vállalkozások milyen eszközöket alkalmaznak az online piaci térnyerés érdekében, esetlegesen mivel tudnak többet nyújtani a felhasználóknak. A jelentéktelennek tűnő különbségek ugyanis könnyen az előnyös találati helyezések megszerzését jelenthetik.
Saját piaci pozíciója megértéséhez érdemes tisztában lenni a versenytársak erősségeivel és gyengeségeivel. Ez segít abban, hogy tudatos munkával jobb eredményt érhessen el.
A rivális (adott kulcskifejezésekre megjelenő TOP) weboldalak elemzésekor szempont a strukturális felépítés, tartalmi érettség, kulcsszóstratégia, a nagyobb forgalmat szállító oldalak típusai és azok jellemzői, a kapcsolódó forgalmi adatok, stb.
A magasan rangsorolt weboldalak megfelelnek a helyes SEO gyakorlatnak, ami megmutatkozik használhatóságukban, és abban, hogy pozitív felhasználói élményt nyújtanak. Leegyszerűsítve, ez a feltétele annak, hogy kedvező helyezéseket érjen el a Google találati listájában. Éppen ezért a sikeres módszereket érdemes alkalmazni. Ez természetesen úgy értendő, hogy mindvégig értékes, és teljesen egyedi weboldal kiépítésére kell törekedni. A versenytársak azonosítása és a specializált információk áttekintése viszont segít abban, hogy megfelelő stratégiai- és cselekvési tervvel rendelkezzen. Mindez weboldala teljesítményének javítását szolgálja.
Kulcsszókutatás
Bizonyos fő kulcsszavakból kiindulva különböző szoftveres elemzési módszerek kombinációjával a legpontosabb kifejezések sokaságát állítom össze. Ezt az egyes esetekben akár ezres nagyságrendű kulcsszóhalmazt további szempontok alapján vizsgálom, és optimális számúra csökkentem. Értékelésüknél lényeges szempont többek között a kapcsolódó keresési mennyiség, és a kulcsszónehézség is.
A szoftveres mérések által könnyen megállapítható, hogy mely kulcsszavakra rangsorolódnak saját, és melyekre a versenytársak oldalai. Ez azért hasznos, mert elképzelhető, hogy adott témán belül mások olyan keresési kifejezéseket is alkalmaznak, amiket Ön még nem.
A Google Analytics és Google Search Console fiókok önmagukban is hasznos adatokkal szolgálnak. Például az egyes kulcsszavak, az azokhoz tartozó átkattintási arány (CTR), és a helyezések vonatkozásában is. Azonban, ha ezeket összekötöm egy kulcsszókutató szoftverrel, akkor az organikus ajánlások és az egyéb adatok kiegészítik a többi módszer révén kapott nagyobb statisztikát (még informatívabb).
Ugyanezt a célt szolgálják a Google Ads Keyword Planner, Google Ads by Target Page, a Yandex Wordstat javaslatai, valamint számos további eszköz együttes használata.
Az automatikus kulcsszó kiegészítő, kapcsolódó keresések és egyéb kulcsszó kombinációs eszközök például abban segítenek, hogy feltárjam a felhasználók célzott kereséseinek fő kulcsszavakból továbbképzett, gyakori változatait.
Mindez azért hasznos, mert segít megérteni a keresések mögötti igényeket, melyekre adott területen belül az Ön vállalkozása is épít.
Ezért ezeket az eszközöket minden egyes megbízás során alkalmazom ahhoz, hogy a kiindulási ponthoz viszonyítva egy nagyobb, használhatóbb és hatékonyabb kulcsszó állományt bocsájthassak rendelkezésére.
A kulcsszókutatás célja, hogy az online láthatóságot nagy mértékben növelő tartalmi fejlesztések hatékonyságát fokozza. Tehát a kapott kifejezéseket stratégiai megfontolásból (a kivitelezés folyamán) beépítem weboldala tartalmaiba, hogy ezáltal is jobb helyezést érhessen el a Google találati listájában.
Ha szívesen olvasna arról is, hogy a tervezési fázisában milyen szempontok határozzák meg a következő lépéseket, akkor lépjen tovább következő oldalra.