Ismerkedjen a tartalommarketinggel közönsége öröméért

Mit jelent a tartalommarketing?

Az online térben megjelenő cégek számára létfontosságú, hogy ügyfeleik rátaláljanak termékeikre és szolgáltatásaikra. Ahhoz, hogy láthatóvá váljanak, fel kell kerüljenek a keresőmotorok találati listáira és a közösségi médiaoldalakra. A tartalommarketing abban segít, hogy a cégek relevánsan és előkelő helyen jelenjenek meg ezeken a felületeken.

A tartalommarketing minőségi webes tartalmak létrehozását jelenti főként vállalati portálok, webáruházak és üzleti blogok számára. A tartalmakat a cégek igényei és céljai szerint kellő alapossággal szükséges megtervezni és megírni, mert a minőségi tartalom és relevancia segíti a cégek online láthatóságának növelését.

A látogatók nagy része a keresőkből, leginkább a Google-ből érkezik a weboldalakra, és onnan is az első néhány helyezett kapja a legtöbb kattintást. Ez azért rendkívül fontos, mert a jó helyezések egyik alapja a minőségi és a látogató számára releváns tartalom. A tartalmi fejlettség lehetővé teszi, hogy előnyös pozíciót érjünk el az organikus keresési találatok között.

A tartalommarketing az átfogó online marketing kommunikáció stratégia része, melynek során feltérképezésre kerülnek a vállalkozás céljai, hogy milyen témákban és mely kulcsszavak vonatkozásában szeretne erősebb online jelenlétet elérni. A tartalomírás ezen célok eléréséhez nyújt segítséget.

Miért fontos az online térben fellelhető cégek számára?

A tartalmi fejlesztések segítségével felkerülhet a Google találati listájának legelejére, ezáltal láthatóvá válik a cég kínálata iránt érdeklődők szélesebb köre számára.

Ha a releváns kulcsszókeresésekre nem jelenik meg egy adott oldal az első találatok között, akkor nem fog részesülni abból a forgalomból, amit a keresőmotorok biztosítanak. A gyenge helyezés azért hátrányos a cégek számára, mert az internetezők túlnyomó többsége (98%-a) az organikus találati lista első 5 találati oldalának valamelyikére kattint.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha a cég weboldala egy kulcsszóra csak a 6. vagy az alatti pozícióban jelenik meg, akkor 100 látogatóból maximum 1-2 kattintás fog realizálódni.

A kiesett forgalom végső soron elveszített árbevételt és a kitűzött célok nem teljesülését eredményezi. Ezek alapján a legjobb esély arra, hogy a látogatók zöme rátaláljon a weboldalára az, ha bekerül a top 3 közé, amihez professzionális tartalommarketing szükséges.

Hogyan működik a gyakorlatban?

A tartalommarketing szakértő figyeli az ügyfelek keresési szokásait és fogyasztási preferenciáit, és olyan releváns tartalmakat hoz létre, amelyek megválaszolják a látogatók kérdéseit, és hasznos információt biztosítanak számukra.

Az átfogó tartalommarketing láthatóvá teszi a cég webes tartalmait a keresőmotorok és a látogatók számára egyaránt.

A keresőmotorok szempontjából a láthatóság azt jelenti, hogy az adott kulcsszóra mutató oldal az organikus találati lista legelején található. Ehhez elengedhetetlen a minőségi, az automatizált kereső algoritmusok által is értékesnek és relevánsnak ítélt tartalmi környezet.

A látogatók számára nemcsak azt jelenti, hogy megtalálják a keresett tartalmat a Google-ben, hanem azt is, hogy a cég weboldalán, közösségi médiaoldalain, üzleti blogján és webáruházában is frissen karbantartott tartalommal találkoznak.

A munkafolyamat a tartalmi stratégia kidolgozásával kezdődik, mely a megbízó cég céljain, a versenytársakhoz viszonyított pozícióján, valamint az ügyfelek igényein alapul. A tartalmak adott kulcsszavakra vonatkozóan növelik a digitális láthatóságot.

A stratégia kidolgozásához az alábbi eszközök nyújthatnak segítséget:

  • technikai elemzés
  • tartalmi audit
  • versenytárs elemzés
  • kulcsszókutatás

A tartalmi fejlesztések elősegítik az ügyfélszerzést. A webhelyre irányított forgalom minőségileg megszűrt látogatókat takar, akiket a cselekvésre ösztönző tartalmak tovább mozgatnak a vásárlási döntés egy következő szakaszába.

Milyen céljai vannak a tartalmi fejlesztéseknek?

Végső soron a tartalommarketing célja, hogy a meghatározott célközönséget gazdaságilag fontos eseményre ösztönözze.

A vállalatok a meglévő és potenciális ügyfeleinek oktatására, tájékoztatására, illetve szórakoztatására egyaránt használják.

A további köztes célok közé sorolható a márkaismertség növelése, a hitelesség és bizalom építése, a kereslet generálása (lead-ek, oldallátogatók, feliratkozók gyűjtése), meglévő ügyfelek márkahűségének erősítése, értékesítés és bevétel generálása, valamint a személyes eseményeken való részvétel ösztönzése és az új termék bevezetésének támogatása is.

Mik a legfőbb előnyei a webes tartalomszolgáltatásnak?

A tartalommarketing előnye, hogy segít a cégeknek láthatóvá válni az online térben, ezáltal kapcsolatba léphetnek az internetfelhasználókkal és erősíthetik márkaismertségüket.

Mivel a figyelem és gondolatvezetés egyik leghatékonyabb eszköze, ezért döntő szerepe van az üzleti és közösségi média célkitűzéseinek elérésében.

Segít a márka életre keltésében, hogy az egyedi, ígéretes és jól működő lehessen. Megerősíti a közönséggel való kapcsolatot különböző edukációs módszereken keresztül.

Tartalommarketinggel költséghatékonyan tartósabb eredményt érhet el, minta kizárólag a fizetett hirdetések konverziós hatására hagyatkozna.

Kinek ajánlott digitális infrastruktúrájába fektetnie?

A tartalommarketing azoknak ajánlott, akik hosszú távú befektetéssel szeretnék megerősíteni pozíciójukat a digitális versenyben.

Az egyéni célok teljesülése egy adott vállalkozás tartalmi érettségétől függ, azonban a teljes folyamat nyomon követhető, hiszen a tartalmi részek megírásával elért javulás szoftverekkel mérhető.

Dinamikus jellege abból ered, hogy az elért helyezés a többi piaci résztvevő tevékenységének hatására változhat. Éppen ezért fontos, hogy a tevékenység folyamatos legyen.

Milyen lehetséges formái vannak a tartalmaknak?

A létrehozott tartalmak formájukat tekintve lehetnek

  • vállalati hírek
  • szakmai cikkek
  • termékleírások
  • blogbejegyzések
  • esettanulmányok
  • e-tanfolyamok
  • e-könyvek
  • hírlevelek
  • közösségi média bejegyzések
  • videók
  • podcastok
  • infografikák, stb.

Mi a digitális (más néven online) marketing szerepe?

Az 1990-es és 2000-es évekbeli technológiai fejlődés hatására elterjedtté vált a digitális eszközök gazdasági célú- és magánhasználata. Ennek velejárója, hogy manapság a számítógépek, mobiltelefonok és más digitális eszközök egyszerűbbé és kényelmesebbé teszik életünket. Mindez idővel a fogyasztói szokások változását is magával hozta.

A fizikai üzletek látogatása helyett az emberek egyre inkább előnyben részesítik az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat. Évente billiónyi keresést hajtanak végre, gyakran kereskedelmi céllal, hogy információt találjanak az igényeiknek megfelelő termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban. Ehhez internetes keresők (Bing, Google, Yahoo) adnak keretrendszert, melyek célja, hogy a legjobb szolgáltatást nyújtva elégítsék ki a felhasználók igényeit.

Erre épül az online marketing, ami a márkák digitális csatornákon keresztül történő promotálását foglalja magában. Azaz lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy webalapú- és közösségi média jelenlét, (szöveges és multimédiás üzenetek), hírlevelek, reklámozás, stb. segítségével kapcsolatba léphessenek a potenciális ügyfelekkel.

Mit jelent az új típusú marketing szemlélet?

Az új típusú marketing szemlélet (nagyjából 2014 utántól számítva) lényege, hogy nem „push”, hanem „pull” típusú technikát alkalmaz. A sikeres és előretartó vállalkozások konverziós tölcsérekben gondolkoznak: megkeresik azokat az érdeklődőket, akiknek a problémájára vagy igényeire megoldást tudnak nyújtani, akiket jelentős számban (keresőoptimalizálás, tartalommarketing, közösségi média, fizetett hirdetések, stb. segítségével) webhelyükre terelnek, és ott edukatívan oktatják őket. A termékeket és szolgáltatásokat a célközönség igényeihez kapcsolják, majd elvezetik őket a vásárlásig.

Tartalommarketing és keresőoptimalizálás

A tartalommarketing az egyik leghatékonyabb eszköz arra, hogy növeljük egy webhely online láthatóságát. Az értékes, releváns és keresési kifejezésekre optimalizált tartalmak segítenek a vállalkozásoknak elérhetővé válni célközönségük számára. Ezáltal jelentős organikus forgalmat bonyolíthatnak le. A minőségileg szűrt látogatók jóval több ideig tartózkodnak az oldalakon, és nagyobb eséllyel jutnak el a konverzióig.

Azonban ahhoz, hogy mindez megvalósulhasson először a keresők, de legfőképpen a Google számára kell láthatóvá tenni az adott webhely oldalait. Az algoritmusok a biztonságos, gyors és felhasználóbarát webhelyeket részesítik előnyben. Ezek szintúgy rangsorolási szempontok, melyek alapján osztályozzák és sorrendbe állítják az oldalakat. Mindez jelentősen befolyásolja a találati listában betöltött pozíciókat. Ezért elfogadott megállapítás, hogy a keresőoptimalizálás és tartalommarketing együtt lehet igazán hatékony.

Tudjon meg többet első lépésként az Organicly SEO Audit szolgáltatásával kapcsolatban.

Tartalommarketing és fizetett hirdetések

A leglényegesebb különbség az, hogy a tartalommarketing organikus, míg a hirdetéses fizetett ügyfélszerzési stratégia. Bár a tartalmi fejlesztés időigényesebb folyamat, hosszú távon költséghatékony és tartós megoldást kínál. Fontos tudni, hogy a versenytársak tevékenysége miatt folyamatos munkát igényel. A sikeres vállalati kommunikációhoz ma már hozzátartozik az aktív, többcsatornás jelenlét, amit a tartalommarketing jól működően szolgál. Tehát elősegíti, hogy kapcsolatba léphessen célközönségével, és megossza márkája termékeit.

Fizetett hirdetések esetén a kulcsszavak árát számos tényező együttes fennállása befolyásolja (pl. az ajánlattételi stratégia, kulcsszóverseny, minőségi mutató, stb.). Így egy kattintás jelenleg az USA-ban akár 3-5 $-ba is kerülhet. Ez az összeg egy dinamikusan változó, licit alapú ár, amit a verseny befolyásol. A saját ügyfélkörömön belül (kkv szektor) a cégek átlagos havi hirdetésekre fordított költése 500-800 e forint között mozog, ami az egyéni méretük és céljaik függvényében értékelhető, de semmiképpen sem elhanyagolható összeg. Mivel az áremelkedési tendencia miatt a hirdetések ára várhatóan tovább növekedik, a jövőben egyre több cég fog bele a digitális fejlesztésekbe. Ez a többi vállalkozás piaci versenyképességére is hatással lesz.

A tartalommarketing lehetővé teszi, hogy újrapozícionálja vállalkozását az online versenyben. Emellett további fontos előnye, hogy mivel jelentős organikus forgalmat szállít webhelyének, ezáltal képes a fizetett hirdetések alkalmazását is költséghatékonyabbá tenni.

Írja meg véleményét

Kapcsolódó bejegyzések